Zdrowy i pełny energii obiad, który przygotujesz w mniej niż 15 minut

Zdrowy i pełny energii obiad, który przygotujesz w mniej niż 15 minut.

Odkąd stałem się szczęśliwym posiadaczem wolnowara moje życie stało się prostsze 🙂 Wiem – brzmi to banalnie, ale uwierzcie mi, że to genialne urządzenie pozwala zaoszczędzić sporo czasu – wszystko co nam przyjdzie do głowy wrzucamy do wolnowara, ustawiamy dłuuuuugi czas gotowania i idziemy spać… albo do pracy… albo na trening… albo na kawę z nowo poznaną sąsiadką 😀

Ogromną zaletą wolnowara jest praca w nisskiej temperaturze, która nigdy nie dochodzi do wrzenia. Dzięki temu w mięsie czy warzywach zostaje bardzo dużo wartości odżywczych, które zazwyczaj giną podczas pieczenia czy normalnego gotowania. Kolejny plus to łatwość przygotowania – kroisz co Ci przyjdzie do głowy, wrzucasz do wolnowara, ustawiasz czas i czekasz. Czekasz długo, bo nawet 10 godzin! Ale wszystko dzieje się samo, bez konieczności pilnowania, mieszania i robienia czegokolwiek. Po prostu samo się robi a ty masz czas na inne rozrywki…

A jak to się zaczęlo u mnie? Około rok temu zaobserwowałem to genialne urządzenie u znajomych na wspólnym wypadzie poza mmiasto – posmakowałem potrawy, która de facto sama się przygotowała i zakochałem się w wolnym gotowaniu. Z racji, że większość obiadów w moim domu pochodzi właśnie z tego urządzenia obiecuję sporo wpisów inspirowanych wolnowarem…

Do sedna… Dzisiaj przedstawię Wam prosty przepis na piersi kurczaka z papryką, pieczarkami i czerwoną cebulą okraszone sosem sojowym. Wybrałem największy dostępny na rynku wolnowar, który ma pojemność 6,5 litra i pomieści kilka gotowych obiadów a co za  tym idzie poniższą ilość składników śmiało można przedzielić przez dwa jeśli kupicie standardowy wolnowar o pojemności 4  – 4,5 litra.

Składniki:

  • 1,5 kg piersi z kurczaka
  • 1,5 kg papryki
  • 1 kg pieczarek
  • 4 duże czerwone cebule
  • sos sojowy

przyprawy:

  • papryka słodka,
  • pieprz,
  • sól,
  • czosnek granulowany.

kurczak-z-prapryka-cebula-pieczarkami-z-wolnowara_01Pierwsza rzecz, którą warto zrobić co najmniej kilka godzin przed gotowaniem (a najlepiej nawet 1 dzień przed) to pokroić piersi z kurczaka w kostkę, paski bądź cokolwiek innego 🙂 Wrzucamy pokrojone filety do dużej miski dodając sporą ilość słodkiej papryki w proszku, podobną ilość granulowanego czosnku (warto sprawdzić skład czosnku, często w składzie są dodawane zbędne dodatki w postaci konserwantów czy wzmacniaczy smaku), do tego sowita porcję świeżo zmielonego pieprzu i soli wedle uznania (im mniej soli tym lepiej ponieważ sos sojowy, którym wszystko polejemy na koniec  zawiera sporo soli).

Kiedy mięso już dostatecznie przejdzie smakiem przypraw zabieramy się za krojenie warzyw:

Najpierw papryka, którą układamy na spód wolnowara:

kurczak-z-prapryka-cebula-pieczarkami-z-wolnowara_02 kurczak-z-prapryka-cebula-pieczarkami-z-wolnowara_03 kurczak-z-prapryka-cebula-pieczarkami-z-wolnowara_04

Potem mięso…

kurczak-z-prapryka-cebula-pieczarkami-z-wolnowara_05  

Następnie kroimy pieczarki w niebyt duże kawałki I wrzucamy jako 3 warstwę:

kurczak-z-prapryka-cebula-pieczarkami-z-wolnowara_06  

A na koniec cebula, która ląduje na sam wierzch:

kurczak-z-prapryka-cebula-pieczarkami-z-wolnowara_07 kurczak-z-prapryka-cebula-pieczarkami-z-wolnowara_08 kurczak-z-prapryka-cebula-pieczarkami-z-wolnowara_09

Całość polewamy sowitą porcją sosu sojowego.  Polecam w tym miejscu sosy z czystym składem, tzn. bez dodatkowych aromatów i konserwantów, ja wybrałem poniższy sos z obniżoną zawartością soli (ok. 10%).

kurczak-z-prapryka-cebula-pieczarkami-z-wolnowara_10 kurczak-z-prapryka-cebula-pieczarkami-z-wolnowara_11

Zamykamy wolnowar, włączamy na 8 godzin i oddajemy się innym czynnościom bo  resztę za nas zrobi urządzenie 🙂

kurczak-z-prapryka-cebula-pieczarkami-z-wolnowara_12 kurczak-z-prapryka-cebula-pieczarkami-z-wolnowara_13

Gotowe danie podajemy np. z ryżem brązowym albo razowym makaronem – jak kto lubi 🙂 Również z gotowanymi ziemniakami jest wybornie!

 

Czas przygotowania: 15-20 minut

Z powyższej ilości przygotujemy co najmniej 6 naprawdę dużych porcji.

Wartości odżywcze jednej porcji z makaronem razowym:

Kalorie: 464 kcal

Węglowodany: 49,1 g

Tłuszcze: 6,4 g

Białko: 56,6 g

A.C.